Jumat, 16 April 2010

UKM ( faculty of medicine) visit

Rombongan seramai 13 orang ini terdiri daripada mahasiswa-mahasiswa tahun empat ukm iaitu seramai lima orang lelaki dan 8 orang wanita. Lawatan ke Jogjakarta telah berlangsung selama 4 hari dari 22 Februari hingga 25 Februari 2010. Tujuan kedatangan mereka ke Indonesia adalah sebagai suatu projek sosial dan melakukan khidmat bakti untuk masyarakat Indonesia. Jogjakarta merupakan salah satu tempat persinggahan khidmat bakti mereka selain di Bandung, Surabaya dan Bali.

Para pelajar UKM seramai 11 orang ,yang sedang mendengarkan penerangan daripada tourist guide mengenai sejarah taman sari. Mereka masih berminat mengetahui sejarah kraton walaupon hari agak sedikit hujan.

Pelajar2 ini dibawa untuk berbelanja dimirota batik.mereka menunjukkan reaksi yang sangat gembira apabila dapat berbelanja.Mereka membeli oleh-oleh dari Jogjakarta untuk dibawa pulang keteman dan ahli keluarga serta pensyarah mereka.

Pelajar2 dalam bus yang disewa khas untuk mereka.Ada yang menikmati pemandangan kawasan sekitar,ada juga yang menikmati makanan yang dibeli dipinggiran jalan. Mereka sangat sukakan makanan dijogja yang murah dan sedap serta mempunya rasa yang berbeza dari makanan yg sering didapatkan dimalaysia

5 orang pelajar bergambar bersama didalam area taman sari sebagai gambar kenangan kunjungan mereka kejogjakarta yang menyimpan banyak sejarah dan mistis terutama sewaktu zaman kesultanan Yogyakarta berpuluh tahun dahulu.Walaupon mereka terlihat penat,tetapi mereka masih mampu tersenyum menggambarkan kesenangan dibawa mengunjungi taman sari dan mereka sangat menghargai masa luang yang dapat diberikan oleh Ajk biro.

2 komentar: